Cum să-ți menții tensiunea arteriala sub control acasă fără medicamentație?

Câteva schimbări esențiale în stilul tău de viata pot face diferența intre o tensiune normala și o viata relaxata sau o viata cu oscilații de tensiune și o punga de medicamente în imediata apropiere.

Atunci când ești diagnosticat cu probleme de tensiune începi sa te gândești serios la sănătatea ta și la felul cum poți menține tensiunea oscilatorie în parametri. Medicii e drept ca iți vor recomanda medicamentație, dar poți sa fii sigur ca fără un stil de viata sănătos nici măcar medicamentație nu e poate ajuta. In plus, este un fapt bine cunoscut de toată lumea ca medicamentele care de regula tratează ceva în organism dereglează altceva asa ca dacă exista posibilitatea de a menține anumite afecțiuni în parametri fără prea multe medicamente de ce sa nu profitam de asta, nu-i asa?

Scapă de kilogramele în plus

De foarte multe ori, tensiunea creste în raport cu greutatea persoanei în cauza. Este bine știut faptul ca cele mai multe probleme cu tensiunea le au persoanele supraponderale și cu probleme de greutate. Supraponderabilitatea cauzează și probleme de respirație care la rândul lor au consecințe asupra tensiunii arteriale.

Nu va puteți imagina cat de benefic asupra organismului nostru este sa scăpăm de un minim de 5 kilograme atunci când suntem supraponderali. De asemenea foarte importanta în privința tensiunii arteriale este și grosimea taliei. Grăsimea acumulata în zona taliei este foarte problematica în privința creșterii tensiunii arteriale.

In general sunt considerați persoane cu risc de probleme a tensiunii arteriale bărbații care au un talie peste 102 cm și femeile care au în talie peste 89 de cm.

Sportul este o necesitate

Sportul practicat cel puțin de 2 ori pe săptămână cate 30 de minute, va poate ajuta sa scădeți tensiunea arteriala, dar trebuie sa țineți cont ca în momentul în care renunțați la exercițiile fizice, tensiunea va urca din nou. Asa ca în momentul în care hotărați sa va apucați de sport, trebuie sa fiți conștient ca nu e genul de activitate la care poți renunța doar pentru ca azi nu ai chef de sport și exerciții.

Cele mai bune activități fizice care va ajuta sa va reglați tensiunea arteriala sunt: mersul pe jos, alergatul, ciclismul, înotul și dansul. In functie de afecțiunile pe care le aveți, medicul poate sa va recomande cel mai bine activitatea fizica care vi se potrivește.

Monitorizează tensiunea arteriala acasă

Un aparat de măsurat tensiunea acasă este foarte util dacă ești o persoana cu probleme în materie de tensiune arteriala. Folosind un tensiometru de brat pentru a lua  tensiunea periodic va poate ajuta sa vedeți dacă schimbările pe care le-ati realizat în stilul vostru de viata își demonstrează beneficiile asupra sănătății voastre. In plus faptul ca folosiți tensiometru digital de brat în mod constant va poate alerta în cazul în care apar complicație și e cazul sa faceți o vizita medicului vostru.

Sendo Advance 3 este un astfel de aparat de măsurat tensiunea, proiectat ca un tensiometru digital de brat realizat după cele mai înalte standarde pentru o monitorizare a tensiunii arteriale pe termen îndelungat. Sendo Advance 3 este unul dintre acele tensiometre digitale de brat care beneficiază de noua tehnologie Hira care detectează și clasifica bătăile neregulate ale inimii. Daca sunteți interesat de mai multe informații despre acest tensiometru de brat, gasiti mai multe detalii aici.

Daca reușiți sa va mențineți tensiunea sub control cel mai probabil va fi nevoie sa va vizitați medicul o data la 6 luni sau chiar la 1 an. In schimb dacă tensiunea va continua sa fluctueze, atunci cu siguranță medicul va dori sa va întâlniți mai des pentru a va putea monitoriza starea de sănătatea și a va oferi tratamentul și sfaturile necesare.

Ai grija la alimentație

O alimentație echilibrata bazata pe fructe, legume și fibre va poate ajuta sa scădeți colesterolul și sa va stabilizați tensiunea arteriala. Schimbarea obiceiurilor alimentare nesănătoase nu este un lucru chiar asa ușor de realizat. Aveți in primul rand nevoie de foarte multa voința și o sa va ofer și câteva idei care o sa va ajute sa progresați în acest proces de a schimba obiceiurile alimentare nesănătoase cu unele mai puțin nocive pentru organism.

De exemplu, a tine un jurnal în care sa notați cantitatea de mâncare și tipul de alimente pe care le consumați și nu în ultimul rand momentele zilei când le consumați pentru o săptămâna va poate ajuta sa conștientizați exact probleme alimentare cu care va confruntați.

De asemenea consumul ridicat de alimente bogate în potasiu va poate ajuta sa echilibrați efectele pe care excesul de sodiu le are asupra tensiunii arteriale.

Foarte important este pentru o alimentație echilibrata și sa fiți atenți la ceea ce achiziționați, sa va documentați și sa citiți etichetele de produse. Încercați și atunci când mâncați la restaurant sa optați pentru preparate sănătoase, fără grăsimi și preparate prin fierbere, la cuptor sau pre grill.

Scade cantitatea de sare din alimentație

Pentru oamenii sănătoși limita zilnica de sare ar trebui sa fie undeva în jur de 2 miligrame pe când în cazul persoanelor cu afecțiuni este recomandat un consum de maxim 1.5 miligrame de sare zilnic. Puteți reduce consumul de sare din alimentație în mod treptat, chiar nu este indicat sa o faceți brusc. Doar vârful de la o linguriță de sare cuprinde cele 2 miligrame recomandate zilnic asa ca ar fi de preferat sa utilizați ierburile și condimentele pentru a căpăta gusturile dorite evitând astfel utilizarea sării. O alta modalitate de a reduce consumul de sare este aceea de a evita alimentele procesate și a le consuma în stare naturala când cantitatea de sare conținută este mult mai redusa. Ati vazut cata amploare a căpătat alimentația raw vegana ca tot vorbim de alimente neprocesate.

Consumați alcool cu moderație

Atunci când consumați alcool cu moderație va bucurați de beneficiile acestuia. Este binecunoscut faptul ca un pahar de vin rosu pe zi este recomandat chiar de medici. Daca însă consumul de alcool fie el bere, vin sau băuturi spirtoase depășește nivelul de  pahar pentru femei și bărbați peste 65 ani sau 2 pahare pentru bărbații pana în 65 de ani zilnic, atunci alcoolul devine o problema și va poate pune viata în pericol. Alcoolul este cu atât mai periculos cu cat scade efectul medicamentelor pentru tensiune sau alte afecțiuni pe care le luați ca tratament.

Fumatul ucide

Este o realitate și da poate nu o face foarte rapid dar adevărul este ca iți afectează sănătatea. Fiecare țigara pe care o consumi iți ridica tensiunea pentru o perioada considerabila chiar și după ce ai terminat țigara. De regula persoanele care renunță la fumat se bucura de o îmbunătățire a sănătății și efectiv își imbunatatesc speranța de viata.

Cafea, da sau ba?

Discuțiile pe baza influentei pe care o are consumul de cafea asupra organismului sunt multiple. Sunt persoane care nu consuma în mod frecvent cafea și pentru care o ceașca poate însemna o creștere a tensiunii cum la fel sunt și persoane care consuma în mod frecvent cafea și pentru care aceasta nu are nicio influenta asupra organismului consumatorului. Pentru a stabili dacă consumul de cafea are sau nu efecte asupra organismului vostru este de preferat sa folosiți tensiometrul pentru a verifica starea tensiunii la jumatate de ora de la consumul ceștii de cafea. Daca sesizați ca a crescut puteți discuta cu medicul vostru care va poate sugera diverși inlocuitori pentru cafea în cazul în care sunteți un consumator frecvent și va este greu sa renunțați la ea.

Voi cum reușiți sa scădeți tensiunea fără utilizarea excesiva de medicamente specifice?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Skip to toolbar