Cum să-ți menții memoria activa cu medicina ayurvedica

Ultima perioada a fost dedicata școlarilor și liceenilor care au decis toate eforturile intelectuale necesare pentru a obține rezultate memorabile la examenele de capacitate și bacalaureat.

Stresul și efortul intelectual sporit își pot pune amprenta asupra sănătății tale, motiv pentru care am decis sa va prezint în acest articol modalități naturale care va pot ajuta sa va mențineți memoria activa pentru a putea obține rezultate pe măsura muncii voastre fie ca vorbim de examene și sesiuni, fie ca vorbim de activități intense la birou sau atunci când Alhzeimer, considerata afecțiunea mentala a secolului 21 pare ca ar da semne ca intenționează sa se instaleze.

Nepotul meu a terminat liceul și zilele acestea a fost foarte stresat de examenul de bacalaureat. După ce aflam rezultatele, agitația va continua pentru ca urmează admiterea la facultate, visul lui fiind de a-și urma unchiul în profesia de inginer instalații.

Pașii pe care eu vi-i recomand sa-i urmați pentru a stimula capacitatea creierului de a se elibera de stres și de a se menține sănătos, le-am testat deja în familie iar pentru noi rezultatele chiar au fost sesizabile.

 

Pasul 1: Un mic dejun pe baza de carbohidrați

Alimentația contează foarte mult pentru o sănătate optima și acest fapt este recunoscut din plin de medicina ayurvedica care pune foarte mult accent în toate tratamentele pe care le propune pe procesul de digestie.

Acesta este motivul pentru care micul dejun este considerat masa cea mai importanta din zi, mai ales dacă activitatea cerebrala este una intensa în ziua respectiva. Studiile au demonstrat ca persoanele care au ales sa consume pâine la micul dejun au dovedit o memorie mult mai buna în activități specifice decât cei care nu au consumat pâine.

Asa ca sfatul specialiștilor este sa nu evitați pâinea la micul dejun fie ca o serviți sub forma de bruschete asa cum am ales noi, fie ca o serviți prăjită simpla sau cu unt și dulceață ca în copilărie.

Astăzi avem mai multa grija de silueta este drept, dar când spun ca micul dejun trebuie sa conțină pâine nu va gândiți ca ma refer la o cantitatea considerabila ci la cam 2 felii de persoana la masa, fapt care va permite sa va protejați și silueta și în același timp sa oferiți creierului d-voastră carbohidrații necesari pentru a fi transformați în glucoza din care acesta sa obține tonusul necesar pentru a menține memoria în parametri optimi.

In plus recomandările specialiștilor merg în materie de pâine spre cea din cereale integrale care se digera mai încet, eliberând în organism glucoza într-un flux stabil menit sa va mențină creierul concentrat o perioada mai îndelungată.

 

Pasul 2: Memo On – are grija de creierul tău

Cum va spuneam și în articolul referitor la Imunizarea ayurvedica a unui copil fericit, planta folosita în medicina ayurvedica și cunoscuta sub denumirea de Brahmi sau Bacopa Monnieri functioneaza atât ca tonic cerebral cat și ca un antioxidant cu efecte de protecție neuronala. Studii datând din anul 2008 au demonstrat ca un consum constant al acestei plante a dus la îmbunătățirea memoriei și la scăderea stărilor depresive la un număr considerabil de pacienți pe care s-a efectuat studiul.

Cum la noi nu este o planta comuna, specifica zonei noastre, nu putem sa consumam zilnic asa cum spun terapeuții cate 2-3 linguri de suc din frunze proaspete amestecat cu miere de albine, însă mulțumită celor de la Brander și Ayurmed putem sa ne bucuram de efectele benefice prin intermediul suplimentului alimentar Memo On ce are în componente aceasta planta.

O alta planta componenta a acestui supliment este și Convolvulus pluricaulis cunoscuta pentru proprietățile de stimulare mentala. In medicina tradițională indiana, aceasta planta este utilizata pentru tratarea crizelor epileptice. In medicina moderna, este utilizata împreună cu medicamentele alopate care tratează epilepsia.

Tratatele indiene specifica ca aceasta planta are efecte curative și în tratarea ulcerului care se știe ca este o boala ce apare pe fond de stres.

Pentru copii doza recomandata este de 1/2 de tableta de 2 ori pe zi împreună cu o hidratare corespunzătoare.

Cum tânărul nostru a împlinit deja 18 ani, a luat acest supliment în doza de cate 1 tableta de 2-3 ori pe zi cu jumatate de ora înainte de masa sau o ora după masa dar nu mai târziu de ora 18.00 după amiaza.

Tratamentul se recomanda a se urma intre 30 și 60 de zile, adică perfect pentru perioada dinaintea examenului de bacalaureat în cazul nostru cu o luna și încă o luna după examen, perioada în care se va pregăti pentru admiterea la facultate.

Pasul 3: Exerciții fizice

Se știe ca exercițiile fizice au rolul lor în menținerea unui tonus psihic echilibrat și implicit a unei memorii bune. De-a lungul timpului, studiile au demonstrat faptul ca persoanele care executa exerciții fizice intense înaintea unor activități ce implica memorarea s-au dovedit a avea rezultate mult mai promițătoare în comparație cu persoanele sedentare. Asa ca fiecare zi a tânărului nostru absolvent, începe cu o porție de alergat sau o plimbare cu bicicleta iar seara cu o ora la sala de forța, pentru ca trebuie sa lucram puțin și mușchii ca sa fim pe placul domnișoarelor.

Pentru ca am observat rezultatele în eliminarea stresului și menținerea memoriei am început și eu sa frecventez cursuri de samba pentru ca mi se par mult mai adecvate decât mersul la sala în aceasta perioada caniculara. Stresul este ridicat și activitatea de la birou foarte intensa ni ultima perioada motiv pentru care am început și eu sa urmez pașii de mai sus pentru o buna mentenanță a psihicului meu. Am început sa iau și tablete Memo On de câteva săptămâni și starea mea de oboseala și iritare ce ma cuprindea după ore întregi petrecute la birou s-a îmbunătățit simțitor în ultima perioada.

Discutând cu o vecina mai în vârstă, zilele trecute, îmi povestea mai în gluma, mai în serios ca are senzația ca o vizita “unchiul din Germania”, adică Alhzeimer pentru ca tot pierdea cuțitele din casa pana sa constate ca de fapt le punea la gunoi împreună cu ce rămânea după ce curata legumele pentru a pregăti mâncarea și pentru ca a pus telefonul în frigider fără sa realizeze, ba mai mult acuzase pe nedrept zugravul ca i l-ar fi substituit pana ce cautând sa scoată o punga de ardei umpluți sa-i pună la fiert, a dat peste telefon și s-a scuzat rușinată.

I-am recomandat și ei sa utilizeze Memo On pentru a-și îmbunătăți memoria și a-l tine cat mai mult la distanta pe “unchiul din Germania” pentru care știm cu toții ca nu exista tratament odată instalat, dar din fericire putem sa luptam profilactic pentru a evita și întârzia aparitia acestei afecțiuni.

Voi cum va protejați memoria?

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Skip to toolbar