Beneficiile produselor obținute din nuca de cocos pentru sănătate

Nefiind o fructa specifica tarii noastre, beneficiile nucii de cocos dar și a produșilor obținuți din nuca de cocos sunt încă prea puțin cunoscute pe piața romanească.

Cu toate acestea trebuie sa recunoastem ca orientarea tot mai mare spre o alimentație sănătoasă și spre bucătăria vegetariana, vegana și raw-vegana a adus tot mai mult în atenția noastră nuca de cocos dar și produșii obținuți din aceasta și anume: apa de cocos, lapte de cocos, fulgi de cocos, faina de cocos, ulei de cocos.

Probabil va gândiți cum se poate ca produșii nucii de cocos, atât de bogați în calorii și grăsimi saturate sa fie benefici pentru sănătatea noastră asa ca în acest articol vreau sa va vorbesc tocmai despre cum va pot fi de folos produse ca apa de cocos, lapte de cocos sau fulgi de cocos.

Beneficiile unui ulei de cocos la preț avantajos pentru gătit și sănătate

Uleiul de cocos este benefic sănătății inimii noastre spun unii specialiști, precum sunt și alți specialiști care spun ca acesta conține mari cantități de grăsimi saturate care nu sunt benefice colesterolului.

Ideea este ca orice ulei în cantități mari nu este benefic organismului uman. Folosit însă în cantități moderate, uleiul de cocos care la temperatura camerei are o consistenta solida, asemeni unturii, este folosit cu succes în bucătăria asiatica dar și în noul trend alimentar, raw vegan care sunt adepți ai preparatelor neprocesate. Este ideal mai ales în deserturi, personal îl folosesc atunci când pregătesc înghețată și fursecuri.

Foarte potrivit este și atunci când pregătiți preparate de post pentru ca puteți înlocui untul cu ulei de cocos și este o alternativa mult mai sănătoasă decât margarina.

Laptele de cocos în alimentație

Laptele de cocos se realizează fie clasic cu un blender în care mixați pulpa de nuca de cocos cu apa fie îl puteți achiziționa direct din magazin gata preparat. A nu se confunda cu apa de cocos totuși care este mult mai slaba în calorii decât acesta și este și incolora în timp ce laptele are culoarea specifica albicioasa. Consistenta laptelui de cocos este asemănătoare cu a smântânii.

Poate fi utilizat pentru o mulțime de rețete pentru gustări, preparate de baza sau băuturi dar trebuie sa fiți atenți la cantitatea ridicata de calorii și grăsimi saturate pe care le conține. Partea buna este ca astăzi se găsește de achizitionat și lapte de cocos degresat asa ca puteți sa va bucurați de savoarea lui protejându-vă în același timp și colesterolul.

Apa de cocos și savuroasele băuturi din ea

Apa de cocos este foarte recomandata de antrenorii de fitness și de sportivi datorita faptului ca are un conținut ridicat de potasiu, element pe care corpul uman îl pierde prin intermediul transpirație în urma exercițiilor fizice. Dar trebuie sa țineți cont ca aportul de sodiu pe care îl aduce în organism este relativ redus iar în cazul sportivilor de performanta, cantitatea de sodiu pierduta este mai mare decât cantitatea de potasiu.

Cu ajutorul apei de cocos puteți realiza o mulțime de rețete de shake și smoothie, asa ca nu trebuie decât sa va puneți imaginația la contribuție.

Faina de cocos și beneficiile ei

Faina de cocos iți oferă posibilitatea de a adaugă în preparatele tale aroma nucii de cocos dar și de a realiza o rețeta pe cat de savuroasa pe atât de sănătoasă fiind bogata în fibre. De asemenea faina de cocos este o alternativa foarte potrivita pentru persoanele care suferă de diabet, având capacitatea de a reduce indicele glicemic.

Pulpa de nuca de cocos

După ce o cureți de coaja, o spargi și scoți apa de cocos, ramai cu pulpa de cocos, acea parte albicioasa din nuca de cocos. Delicioasa e drept, dar cu 160 de calorii/ bucățică la pachet și multe grăsimi saturate deși redus în carbohidrați nu e cazul sa faceți din pulpa de cocos o gustare zilnica. Poate fi consumata proaspăta, uscata sau conservata.

Fulgii de cocos și avantajele lor

Pulpa de cocos este din punct de vedere nutrițional mai bogata decât fulgii de cocos, în schimb aceștia sunt mult mai ușor de folosit și de inclus în alimentația zilnica. Fie ca ii folosiți în prăjituri, în băuturi sau în preparatele cu specific asiatic, fulgii de cocos sunt foarte versatili și delicioși deopotriva.

Voi ce produși din nuca de cocos consumați de regula?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Skip to toolbar