Stanceni: Cum ne facem sala de sport cand #stamacasa?

De cand stam acasa, am devenit mai comozi, mai relaxati si mult mai putin preocupati de miscare. Vorbesc in principal de noi, pamantenii care nu avem un program sportiv implementat in viata de zi cu zi. Cei care faceau sport inainte de toata aceasta poveste, ma indoiesc ca si-au intrerupt cumva rutina sportiva. Si cum cei de la Stanceni m-au provocat sa va arat cum e treaba cu sportul acasa m-am gandit ca ar cam fi cazul sa ma apuc si eu de ceva miscare. Nu de alta, dar cam incep sa ma doara oasele de la statul prin casa. Pe voi nu?

Stanceni: ce fel de echipamente sportive imi trebuie acasa?

Marea problema a multora dintre noi este faptul ca nu avem acasa echipamente sportive. Putini sunt cei care au in dotare acasa o sala de sport. Mai sunt cativa care au ratacite prin casa vreo bicicleta eliptica, poate vreo gantera, o coarda. In general cei care au vreun echipament sportiv pe acasa ori se impart in doua categorii.

Prima categorie, este cea a impatimitilor a activitatilor sportive. Sunt cei despre care va spuneam ca nu isi vor intrerupe rutina sportiva din cauza pandemiei. Asa ca ei isi folosesc din plin echipamentele din dotare. Ei vor face exercitii pe bicicleta in locuinta, nu de alta dar afara nu au voie. Vor folosi ganterele pentru a-si lucra musculatura. Vor face exericiii aerobice alaturi de un program pe care il vor gasi pe youtube. Si credeti-ma ca sunt o multime de programe si instructori dispusi sa va arate cum sa va lucrati corpul. De asemeni, ei sunt cei care vor experimenta pillates, yoga si orice alta tehnica de relaxare si  tonifiere a musculaturii in acelasi timp. Lor le uram spor si sa nu renunte la acest stil de viata activ si sanatos.

A doua categorie sunt cei care au incercat la un moment dat sa faca ceva sport, dar au abandonat pe parcurs. Ei sunt nehotaratii. La ei de regula, echipamentele sportive sunt folosite astazi pe post de cuiere sau agatatori pentru haine. Asa ca ei macar, le au in casa. La ei problema este de determinare. Trebuie sa-si faca curaj si sa se apuce serios de treaba. Si la cat timp au la dispozitie momentan, ar fi si pacat sa nu isi ia inima in dinti de data asta. Cam pe la categoria asta ma incadrez si eu.

Dar ce te faci daca nu te incadrezi in niciuna dintre aceste categorii. Adica, ce faci daca nu ai niciun echipament sportiv acasa dar ti-ai dori sa faci putina miscare?

In aceasta situatie, exista o solutie si chiar foarte simpla. O sa va prezint cateva idei de exercitii fizice pe care le poti face cu cateva sticle de apa. Sa fim seriosi, cine nu are o sticla de apa in casa?

Stanceni: ce activitati sportive pot sa fac cu sticle de apa?

Vreau sa va propun cateva tipuri de exercitii fizice pentru tonifierea bratelor si a picioarelor. Sticlele de apa pot fi folosite pe post de greutati in cazul in care nu aveti gantere in dotare. In functie de cat de bine antrenat sunteti puteti folosi sticle mai mari sau mai mici de apa. Puteti incepe exercitiile fizice cu sticle de apa de 2 l pentru ca mai apoi pe masura ce capatati un ritm in antrenament poti sa le inlocuiesti cu sticle de 5 kg. Sau poti sa legi cate doua sticle de 2 L cu o esarfa astfel incat sa-ti creezi propria gantera. Realizati serii de cate 5 exercitii in functie de cat de antrenat sunteti si de cat de intens doriti sa lucrati.

Pentru tonifierea bratelor puteti realiza si flotari cu ajutorul sticlelor de apa. Aveti nevoie de 2 sticle de apa. Le puneti in lateralul vostru si executati flotarea. Ridicati apoi cu o mana o sticla de apa si cu una ramaneti in pozitia de flotare. Apoi asezati sticla langa voi si realizati inca o flotare. Repetati apoi si cu mana cealalata. Faceti acest exercitiu in serii de cate 5 bucati. In functie de cat de antrenat sunteti, stabiliti numarul de serii.

Sticlele de apa pot folosite si in exercitii pentru tonifierea picioarelor. Va asezati in fund pe podea. Asezati sticlele de apa in lateralul vostru. Apoi ridicati picioarele unite si le fandati de o parte si de alta a sticlelor. Si in aceasta situatie realizati tot cate 5 exercitii, numarul seriilor depinzand de voi.

In filmuletul de mai sus am incercat sa va exemplific aceste exercitii. Nu sunt cele mai perfecte executii de exercitii, dar in final nici eu nu sunt un instructor sportiv si nu am pretentia ca m-as pricepe foarte mult in domeniu. Sunt un om simplu ca si voi care incearca sa faca putina miscare acasa. Mai multe exemple de exercitii pe care le puteti realiza cu o sticla de apa gasiti pe youtube. Sunt o multime de filmulete care va pot da idei despre cum sa realizati aceste exercitii acasa la voi.

Stanceni: cine a spus ca activitatile sportive nu pot fi si distractive?

Desi trebuie sa stam in casa si asta ne provoaca multora nelinisti din multe puncte de vedere, nu pot sa nu vad si partea buna a lucrurilor. Si anume, faptul ca am mai mult timp de petrecut cu familia mea. Asa ca daca tot ne-am apucat de activitati sportive de ce nu am transforma asta intr-o distractie in familie?

 

 

 

 

 

 

 

Am folosit sticlele de apa din dotare pentru a crea un poligon in care sa ne jucam cu mingea. Nu pot sa va spun cu ce rasete si voie buna s-a lasat aceasta activitate. Si credeti-ma la final eram toti transpirati si lucrati pe toate grupele de muschi. Posibil abdomenul sa-l fi lucrat din cauza rasetelor care au pus stapanire pe noi. Dar important este rezultatul, nu-i asa? Ahh si doar nu va imaginati ca puteam sa fac exercitii fizice singur intr-o casa cu copii. Ma simt deja ca la sala, cu atata agitatie in jur.

Am invatat sa apreciem mai mult faptul ca stam la curte si ca ne putem bucura si de ceva activitati in aer liber. Asa ca dimineata dupa cafea avem in plan o portie de joaca in curte. Volei, cartoful fierbinte, sarit de coarta, ceva bicicleta pana la poarta si inapoi. Nu de alta dar suntem cuminti si respectam regulile.

Stanceni – ce-ar fi activitatea fizica fara o hidratare corespunzatoare?

Atunci cand faci exercitii fizice este important sa te si hidratezi cum trebuie. Este indicat sa consum in jur de o ceasca de apa la fiecare 20 de minute atunci cand facem sport. Apa se bea cu inghitituri mici ca sa nu ingreunaezi si sa nu dea senzatie de oboseala. De asemeni, dupa terminarea exercitiilor fizice este foarte important sa consumam in jur de jumatate de litru de apa. Aceasta apa consumata la finalul exercitiilor fizice compenseaza lichidele pe care le pierdem in timpului activitatii sportive prin transpiratie.

Si dupa o serie de exercitii fizice care iti solicita tot corpul merge de minune o relaxare in familie la un pahar de apa minerala. Apa minerala naturala carbogazificata Stanceni de exemplu, este bogata in sodiu, calciu si magneziu. Din acest motiv este o alegere potrivita pentru intreaga familie. In plus, apa minerala nu contine grasimi si nici carbohidrati asa ca te ajuta sa te mentii in parametri de sarbatori. Nu de alta, dar cu siguranta nu te vei putea abtine la atatea bunatati cate se pregatesc pentru Paste. Asa ca macar hidratarea sa fie optima si sanatoasa.

P.S. Noi #stamacasa si apa minerala o comandam prin serviciile de livrare la domiciliu direct din magazine impreuna cu celelalte cumparaturi.

 

2 comentarii publicate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Sari la bara de unelte